Holocén Természetvédelmi Egyesület

Adószám: 19931401-1-05

Iskolai közösségi szolgálat

KÖSZ! Program 2016-ban

A „KÖSZ! Program 2015” lehetőséget biztost, hogy középiskolás diákokkal működjünk együtt, a közösségi szolgálat keretein belül. Ennek során a diákok megismerkednek a Bükk-hegység adottságaival, forrásaival, tanösvényeivel, illetve a környezet és természetvédelem szerepével és fontosságával.

Fazola-fesztivál

Erdő kérése táblaavató

Kiállítás előkészületei

Környezeti nevelés

KÖSZ! Program ősszel

2015. november 14-én újból kilátogattunk a Bükkbe a kijelölt források nyomán. A résztvevő Hermanos diákok az előző tanévben már bekapcsolódtak a programba. A kirándulást Bükkszentkereszten kezdtük, ahova közösen utaztunk fel, majd onnan gyalog indultunk visszafelé a városba. Utunk során érintettük a lovastanyát, majd megnéztük a Szent István forrást. Mire a Fehérkői kilátóhoz értünk a nap is kisütött és gyönyörű kilátás fogadott minket. A Hajnalka-forrást is meglátogattuk, ahol sajnálattal tapasztaltuk az ottani elhanyagolt állapotokat. Felmértük a forrás környékét, mérlegeltük milyen teendők lennének, majd ízpróbával teszteltük a vizét is. Utunk során összegyűjtöttük a turistaútvonal mentén talált szemetet, melyből sajnos megtöltöttünk egy nagy zsákkal. Utunkat kellemesen elfáradva a Diósgyőri vár tövében fejeztük be.

Képek a galériában megtekinthetőek.

Király-kúti látogatás

2015. május 16-án a Király-kúti forráshoz és annak pihenőjéhez mentünk ki a Herman Ottó Gimnázium tanulóival. Azt tapasztaltuk, hogy a tűzrakóhely környéke igen elhanyagolt volt. Első lépésként összegyűjtöttük az eldobált szemetet, majd összegereblyéztük a környékét. A munkát követően meglátogattuk a Kecskelyuk-barlangot, utána pedig a Büdös-pestet is. A kirándulásból visszaérve a tiszta szalonnasütő helyet kipróbálva főztünk egy finom lecsót bográcsban, majd desszertnek kipróbáltuk a palacsintasütést tárcsán, ami nagy sikert aratott.

Iskolai Közösségi szolgálat a Herman Ottó Gimnázium diákjaival

2015. május 9-én a Herman Ottó Gimnázium 9. évfolyamos tanulóival kilátogattunk Lillafüredre. Sétát tettünk Felső-Hámortól a függőkerten át a Pele-házig. A Szinva-patakon átkelve a Herman Ottó barlangot néztük meg először, ahol sajnos el is tudtuk kezdeni a szemétszedést mind a patakból, mind pedig a barlang bejáratából. Utunk során a diákok érdekes információkkal gazdagodhattak a polihisztor munkásságával és életével kapcsolatban. A sírjánál koszorúval emlékeztünk meg róla, majd a vízesés mellett beszéltünk a vizek jelentőségéről is. A Pele-laknál pedig ebéd várta a diákokat miután a Herman Ottó Múzeum vezetett kiállítását is megtekintették.

Képek a megtekinthetőek a galériában.

Herman Ottó nyomában: Bükki források felmérése és rehabilitációja

A „KÖSZ! Program 2014” lehetőséget nyújt az egyesület számára, hogy együttműködjön a Herman Ottó Gimnáziummal az iskolai közösségi szolgálat megvalósításában. A 2015-ös év során 4 alkalommal tervezünk bevonni diákokat a különböző – főleg vizes és Herman Ottó munkásságával kapcsolatos – programokba.   Ebbe bele tartozik a polihisztor sírjának takarítása, tevékenységeinek bemutatása, vizeink és környező források bejárása, pihenőhelyek takarítása is a tanulók segítségével.

Herman Ottó sírjának takarítása

A Herman Ottó Gimnázium közösségi szolgálatos diákjaival a „KÖSZ! Program” keretében 2015. március 18-án délután ellátogattunk a felsőhámori temetőbe.  Itt a megemlékezést és beszélgetést követően sor került a polihisztor sírjának rendezésére, körbetakarítására és friss koszorú kihelyezésére. Herman Ottón kívül Vásárhelyi Istvánról és Fazola Henrikről is megemlékeztünk, illetve a sírokat rendbetettük. Ezt követően még elsétáltunk Vadas Jenő sziklafalba helyezett emléktáblájához. A délután folyamán kiemelt hangsúlyt fektettünk a Víz Világnapjának fontosságára, ami közvetve vagy közvetlenül, de köthető mind a három tudós munkásságához is.